Hem ağlarım hem giderim...

Geldi bahar ayları, sıçtı Oanne pazarları.
Benim pazarlarım çok önemlidir. Şöyle ki pazar günü ben haftaiçi için yemek yaparım. 3-4 çeşit yemeğimi yaparım. Haftaiçi işten geldiğimde ohh yemeğim hazır olur, yanına pilavını makarnasını, salatasını ayarlar, rahat ederim. Gün boyu da yemek ne yapıcam, aman eve gidip yemek mi yapılır bu yorgunlukla diye düşünmem.
Amma velakin geldi bahar ayları, gezmek lazım hem sıcaklar iyice çökmeden hem ramazan gelmeden tadını çıkarmak lazım bu havaların. 
E bir yanım diyor ki "kalk gidek kız" öteki de diyor ki "valla sen bilin bacım, hafta içi oturur bokunu yutmuş kaz gibi düşünürsün ne yemek napcam diye." İşte hem ağlar hem giderim durumu budur.
Dün mini çekirdek ailem+kardeşim pisiklet turuna çıktık. Geçen hafta da çıkmıştık ama onu saymıyorum. Çünkü beni çileden çıkarmışlardı. İlk defa mahalle arasından çıkıp uzak uzak gitmeye niyetlenmişim. Daha ilk rampada dalga geçmeler falan kızdım, gerildim, yarı yoldan döndürdüm bunları. Neyse dün çıktık yola.
Güzergahımız Sasalı tarafı. 
İzmirde Bostanlıdan Sasalıya kadar yaklaşık 16km bisiklet yolu mevcut. Ana yolun kenarından, bariyerle ayrılmış. Biz Mavişehir'e kadar İzban ile gittik. Yaklaşık 4-5 km gidişte yolumuz azalmış oldu. dönüşte Nergiz İstasyonuna kadar geldik 2-3 km de dönerken artmış oldu. Neden oraya kadar gittik, Mavişehirden binmedik çünkü işin ucunda eşantik var. -km'leri de sallıyor olabilirim artıları eksileri aldırmayın- ;)
Şöyle ki biz milletçe bedava sirke baldan tatlıdır mantığıyla yaşadığımız için. Bostanlıda bizi bekleyen eşantiklere kadar gittik.
1mayıs-31 mayıs tarihleri arasında Avrupa kentleri arasında düzenlenen bir yarış var. European Cycling Challenge bu yarışın adı.
www.eccizmir.com adresinden tüm detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. Türkiyeden Mersin ve İzmir katılmakta bu yarışa. Bu yarışta amaç kentteki bisiklet kullanıcıların yaptıkları toplam km'yi ölçmek. 
Nasıl yapılıyor? 
Bir uygulama var: Naviki 

Hoşgeldin Rozeti
Telefonlarına indirdikleri bu uygulamayı sürüşleri esnasında çalıştırarak ya da daha sonra bilgisayardan girdiklerinde ve kaydettiklerinde sistem de toplanıyor ve Avrupa da katılan şehirler arasında bir sıralama yapılıyor. Türkiyeden İzmir şu an ikinci sırada. Biz de kullanıyoruz bu uygulamayı. İşte eşantik kısmı da burada. Bostanlı-Konak ve bir yerde daha (site hata veriyor, hatırlayamayınca bakayım dedim, göremedim) pitstop noktaları oluşturulmuş. Bu noktalarda hoşgeldin rozeti ve 50km'ye kardo çantası hediye ediyorlar. Ehh bizde bugüne bugün pisiklet tepesinde 50km yapmış adamız, hakettik alıcam deyip pitstopa uğramak amacıyla Bostanlıya devam ettik.
Rozetimi aldım ve gururla taktım yakama :P
Çantamızı da aldık, çantanın içinde kolonya ve yarabandı mevcut.
hırs yaptım diğer rozetleri de alacağım.
Kolonya ve her boy yarabandı ile kadro çantası
Eşim alıyor neredeyse hepsini ama kaydetmediği için ayıp olur dedik kafadan tüm rozetleri toparlamak ;) Haftasonu yapacağımız her tur sonrası bekle bizi en yakın pitstop ;)
Turumuzda kızımızla bizimleydi. pert oldu, çünkü öğle uykusunu uyuyamadı. Olur bazen öyle, çok kasmamak lazım. Eve gelir gelmez, hemen bir duş ve yemek. Uykum yok dedi ama saat 21:00de sızdı zibidi. 
Dün bir de worldrun vardı bizim güzergahımızda. Onları fotoğraflayayım diye jandarma escortluğunda yeni açılan yola çıktım, yedim azarı "Bisikletli, bisiklet yoluna geç, bisikletli!!!! " diye bağırınca jandarma amca, benim kaldırıma bir kaçışım var, kardeşimin bisikletinin tepesine çıktım. Bence O'nda da hata var, ben kaçıyorum dursana, neymiş "Onunki yarış bisikletiymiş, hemen zınk diye duramıyormuş". Olsun. Dur! banane. Ben yemişim fırçayı O duramaz diye mi düşüncem ;)
Güzel bir gündü, neşem keyfim yerine geldi, eve gelince de kalan işlerimi tamamladım. Hem gezdim hem işlerimi hallettim saat 22:00de çayımı elime almış, yorgunluk atıyordum. Tek sıkıntım kuyruk sokumumda hasar büyük, rahat oturamıyorum ama alışacakmışım. Sele nasırı tutmak gerek, ben koydum bu adı da ;)  Sonuç, dünkü turdan ne öğrendim:
1. Sasalıya giderken mutlaka bisiklet bandanamı alıcam, sinekler olabiliyor, İZSU Arıtma tesisi olduğu için.
2. Sırt çantam çok yordu, bisiklet bagajı ve heybe şart. Bence Belediye duyabilir buradan sesimi pitstoplardan alırım ben ;)
3. tayt giymek en mantıklısı, rüzgar şortuma doldukça serinlik olsa da zorladı.
4. Eşantiklerdir beni hayata bağlayan, rotamı eşantiklere göre belirleyeceğim ;)
Öptüm, selametle.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

aynı bokun laciverti...

Romantizmin doruklarında...

ciğerim delindi

Instagram