Tüylü Evlatcım ve Kızım - 1


Bir köpeğiniz varsa bebeğinizin olması ve beraber büyümeleri sizin haricinizde herkesin derdi olan bir mesele.
9 yaşında Pug cinsi erkek bir köpeğim ve 2 yaşında bir kızım var.
hala! daha benim derdim gitti gitti elalemi gerdi.
Yan komşum sağolsun kendisini çok severim! -adını dahi bilmiyorum- daha evlendik bismillah beni ve kocamı her gördüğünde;
- Bebeğiniz olunca köpeğinizi ne yapacaksınız?
- Köpekle çok zor olur, O'nun tüyü falan.
- Bebeğiniz olunca köpeğinizi ne yapacaksınız?
- Köpek zor olmaz mı?
- Bebeğiniz olunca köpeğinizi ne yapacaksınız?
yemin ediyorum istisnasız her gördüğünde soruyordu. Evlendikten 4yıl sonra bebek yapmaya karar verdik, düşünün ne çektik ;)
kocamla karar verdik, cevabımız: - Sana vericez! olacaktı ;) 
Hamileyken hele öğğ demiştim, çılgınca koşup kaçmak istemiştim bana bu soruları soranlardan.
Hele teyzeler, ah o canım gün teyzeleri. Bir tanesi ayak üstü tüyünden girdi, bilmem ne akrabası kedi tüyünden mi köpek yütünden mi ne ameliyat olmuş, herhalde akrabası kedi-köpek tüyü yüzünden ameliyat olmayan bir kimse yoktur bizim memleketimizde vs vs teyze anlattı da anlattı. Ben 8 aylık hamile elimde köpeğim dinliyorum. Teyze durmuyor. Yakaladığım ilk boşlukta gayette en sevimli aile kızı imajımı takınıp dedim ki:
Öğle uykusu vakti.
- Valla teyzecim, bu çocuk benim çocuğum, muhtemeldir ki senden daha çok düşünürüm ve kirpiğine birşey olsa senden daha çok canım yanar, onun içindir ki bırak ben düşüneyim. Sen benim çocuğumu kendine dert edip te o güzel ömründen yeme.
Tahmin ediyorum ki bu cevap teyzeden-teyzeye, mahalleden-mahalleye, beldelere, illere oralardan-buralara taşındı ve bir daha kimsecikler bana herhangi birşey demedi. Bende mutlu mesut çocuğumu köpeğimle büyüttüm. 
Ta ki dün akşama kadar:
Bizim apartmanın önüne 3 anne bebeklerini çıkartmışlar. 9-11 ay arası 3 bebek. Annelerden biri takmış matrix gibi simsiyah gözlükleri çocuk oynatıyorlar, ayar oldum zaten tipine, çocuğu yürütmeye oynatmaya uğraşıyor, çocuğuyla göz kontağı yok, gözlükleri yeni, havası atacak ellam. Neyse bir yandan çocuklarını eyleyip bir yandan sohbet ediyorlar. İçlerinden biri var, ay nerde görsem ayar oluyorum. Nasıl mıkmık bir tip anlatamam. Eşime anlatırken o bile hemen kim olduğunu anladı ki hiç tanımayız apartmandakileri o kadar mıyır mıyır ki insan bir kere rastladı mı bir daha unutamıyor kadını. Neyse o kadının çocuğu yaklaşmak istedi köpeğime:
Çocuğuna doğru 
- "Ayy ama hayır mıkmıkmık mıyır mıyır mıyır" dedi.
Tabi ben hemen:
- ay lütfen benim kızım beraber büyüdü, yapmayın bu kadar tepki" dedim.
hiç tahmin etmediğim bir cevap verdi, bence kimse de tahmin edemezdi:
- "Ben İzmir'e yeni geldim de"
Ben -keşke burada aval aval akan bir ikon olaydı onu koyaydım- kaldım. 
- " Ne alaka?" diyebildim. Okadar lütfenli kibarlı konuşan ben bir anda suratını büzüştürmüş ne alaka bacımm tribine girdim.
hakkatten ne alaka yahu, İzmirle hayvan sevgisinin ne alakası, köpek beslemenin, çocuğunu köpeğe yaklaştırmamanın ne alakası var kadın.
Sonra İzmirde hayvan besleme oranının daha fazla olduğuna girdiler, en yakın arkadağının köpeği varmış, öbürünün bilmem kiminin birşeysi varmış konuşuyorlardı, nasıl gereksiz diyaloglar, haliyle onlarda o anda bebek bende köpek olduğu için durum 3e 1. Ah olaydı yanımda kızım hemi de köpeğim, yerdim de ben sizi. Olayı uzatmak istemedim, çünkü aynı kulvarda değiliz. e baktım hanımefendi kişiliğimden de çıkıcam. Kibarca "İyi akşamlar" dedim ve ayrıldım. Mıntemelen arkamdan sağlam dedikodum olmuştur. Yarasın diyeyim ne diyeyim. Mikrop kapar de, tüy kaçar de, inanın alıştım ama...amk İzmire yeni geldim nasıl bir cevaptır yahu.
e ne diyeyim
Şekerim Hoşgeldin, ne iyi ettin o zaman.
Akşam gezmelerini yıktım kızımın üstüne.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ihtiyacımız var.

Yaban Hayatı'm

Ben evladını terketmeyi düşünen bir anneyim...

Instagram