neden hep kaç ekmek gerekli sorusunun cevabını ben biliyorum?

Bir dizide miydi, yarışma programında mıydı tam anımsamıyorum.
Şöyle bir soru: eşinizle evli olmak nasıl bir duygu?
Sevgili kocacım hemen yapıştırdı cevabı: RAHAT.
Çünkü ben hiçbir şey düşünmüyorum, karım hallediyor her şeyi.
Başta hoşuma gitti.
Ne güzel dedim. 
Gurur duydum kendimle...
ama sonra...
sonra düşündüm
Evet ya dedim herşeyi ben hallediyorum.
Herşeyi ben düşünüyorum.
Bu dolaptaki kıymadan tutun, tatile gidilecek yere, para biriktirmekten, kızımın doğumgününe, kocamın donuna kadar.
Neden ben düşünüyorum?
Neden kocam gelip:
"hayatım, etimiz kıymamız bitti mi, kasaba gitmemiz gerekli mi?" diye sormuyor da,
ben "canım, kıyma bitti kasaba gitmek gerek" diyorum.
Misafir gelecek yemeğe.
Neden eşim: " ne yapacaksın yemeğe" diye sormuyor da,
Ben "çiftlik kebabı yapıcam bezelye kalmamış" diyorum.
NEDEN HEP KAÇ EKMEK GEREKLİ SORUSUNUN CEVABINI BEN BİLİYORUM?
Bu tüm evlerde böyle mi bilemiyorum.
Annemle babamın evinde değildi.
Babam sorardı dahası sormadan alır gelirdi.
Eşimde babamın o huyunu arıyorum belli ki.
Ki zira eşimde babasının huyunu kendi evinde devam ettiriyor olmalı.
Gözlemlediğim kadarıyla da kayınpederimin öyle taraklarda hiiiç bezi olmamış.
Kızın ayakkabıya ihtiyacı var, yahu görüyorsun işte ayakkabıyı. Ben ne kadar giydiriyorsam kıza, sen belki babasına olan düşkünlüğünden "babam giydirsin" diye yırtınmasından daha çok muhatapsın ayakkabıya, neden ben diyorum: "kıza da ayakkabı almak gerek" diye.
Neden ben kızımın iyi bir eğitim, iyi şartlarda yaşaması için planlar yapmaya çalışıyorken sen ulu orta, kıçımızda don yok kızı özel okula gönderelim diyorsun da: "evet, eğitim sistemi çok iyi değil, kızımızın iyi bir eğitim alması gerekli, kıçımda don olmasın, kızım iyi bir eğitim alsın" demiyorsun.
Neden?
Aynı RAHAT yaşamdan bende istiyorum.
Kocayı bir şeylere gütmeyen, habire bir şeyleri hatırlatmayan yaşamdan bir dalda ben alırım.
Zira yoruldum...
Yorulmuşum...
Hangi yemeği yapacağını düşünmek yapmaktan daha zordur.
Bir hafta da sevgili kocacıhım düşünsün.
Tatile nereye, ne zaman gideceğimiz konusunda fikir beyan etsin.
Kızımın hangi kıyafetinin artık küçülmüş olacağını tahmin etsin.
dolaba kilit vurmuyorum...
Kasabın önünden geçerken de 1kg ciğer alıversin.
Düşünsün...
Sorumluluk alsın...
Beyler faturalara otomatik ödeme talimatı vermekle olmuyor bu işler.
Çocukla 1saat oyun oynamakla da...
Beynimizi meşgul eden şeylerden bizi kurtarsanız, evi çekip çevirme sanatına yardımcı olsanız her şey pek bir güzel olur.
Hayallerimizi hayatımızı paylaşmalısınız.
Yatağımızı değil...
Sadece çükünüzle sevmeyin bizi.
Yükümüzü hafifletin bi zahmet.
haftasonu iki süpürge yapıp, makine yerleştirmekle yük hafiflemiyor...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

aynı bokun laciverti...

Romantizmin doruklarında...

İstanbul dedin mi bi duracan...

Instagram