Emlakçı Dediğin...


Ev ararken mahkemelik olmamak içten bile değil.
Epeydir ev arıyoruz. Bilemiyorum bu işin standardı nedir ama bolca hikaye sahibi olduk. Türlü türlü olaylar yaşadık.
Bir kere abicim, emlakçı vaaar Emlakçı var.
hürriyetemlak.com ve sahibinden.com en çok kullandığımız sitelerdi.
hürriyetemlak.com’un şöyle bir dezavantajı var, ilanlar güncellenmiyor. Hiç son 1 ay, son 1 hafta olaylarına girmeyin. M.Ö.'ye ait ilanlar var orada. 
Ev satılalı 3 ay olmuş, ilanı hala orada. Emlakçıya diyorum ki "Yahu bu ev satıldı. İlanı hala duruyor. Biz ev arıyoruz, bu işiçin ayırdığımız zamanımızı çalıyorsun."
"Abla valla çok yoğunuz silemedik, kaldıramadık." diye cevap veriyorlar bide.
Yahu ben günde 9saat çalışıyorum. Acaba sen çalışıyor musun 9 saat. 
İki ev göstermeyi kusura bakmayın ama anahtarla kapı açmayı iş olarak görmeyin bir zahmet. Ayrıca emlakçı kullanım sayfasının bireysel sayfadan farklı olduğunu 5 tane şifreyle işlem yapıldığını sanmıyorum. İlanlarınızdaki kutuyu işaretleyip sil butonuna bas, emin misin sorusuna evet de, oldu bitti. Beyefendiler bunu iş olarak görüyorlar. Ki zaten yaptıkları işleri de doğru düzgün yapamıyorlar. Hiçbir emlakçı da kusura bakmasın yüzlerine söyledim zati. 
Amcam evin fotoğrafını çekmiş. Ortada ev yok inceleyebileceğin. 15tane fotoğraf koymuş hepsi apartmanın çevresinden. Daireyi dışarıdan dolanmış pencere-balkon fotoğraflamış. O kadar. Bunu da ben emlakçıyım diye koymuş ilana. Sonra bu evi satınca  %3 komisyon alacak. "hı hı gel gel enayi var burada, taş attın da elin yoruldu değil mi!"
Bir diğeri odaları çekeceğine eşyaları çekmiş. Baya bildiğin karıkoca yatağını, tv ünitesini, banyo da banyo perdesini falan konu alan fotoğraflar. Kapı cam tavan onları gelince görürsünüz. Bunlar önizleme. Banane elalemin dağınık evinden masa örtüsünden, mutfak ketılından. Adam mutfaktaki ocağın resmini koymuş ya.
Sonra bir ev inceliyorum. Resim çok net değil, kayık da değil de. Böyle genel görüntü de renkte sıkıntı var. Neyse bakıyorum resme kalorifer petekleri camın üstünde. Bir diğerinde duvarda ama yukarı doğru. Allah Allah dedim, petek üste konur mu ya. Ne saçma yapmışlar. Sonra bir iki fotoğraf geçip klozeti ters görünce hay amk dedim bende de akıl bırakmadınız resimleri ters koymuşlar gerzekler, size o güzel beyninizi yaktırıyorlar.Adam resimleri düzenleyip koyma zahmetine girmiyor. Hoop %3 cepte.
Bir tane ev vardı, allahım nasıl aşık oldum eve. Dedim harç borç alalım ama tabi daha fotoğraf aşamasındayız. Fotoğraflarla aşk benimkisi. Canlısını görmedik henüz. Yatak odasında dolap var, oha diyorum yüklük var, sıfır evde. Tam istediğim at bazanın altındaki fazlalıkları bilmem ne, ben hemen dayadım döşedim evi. neler neler. Neyse gittik biz eve. Anam o benim yüklük dediğim meğerse giysi dolabıymış. Yatak odası o kadar küçük olmuş ki demişler ki "oha amk çok küçük oldu burası. Dur dolabı biz koyalım da, belki satarız buluruz bir enayi". Dolapta o kadar küçük ki değil karı koca eşyalarınızın sığması çocuğunuzun kıyafetleri sığmaz. Bildiğin çocuk dolabı kadar. Genç odası falan değil he bebek odası. 4+1 olsa ev, giysi odası mı düşünüldü dersin yooo g.t kadar ev, nereye sığacan da ayrı bir yeri giysi odası yapacan. 2+1 metrekaresine 3+1 sığdırmış gözü dönmüş müteahhitlerin yaratıcılığı.
Anlat anlat bitmiyor. Bir emlakçıyı aradım, işte illa soruyorlar kredi mi nakit mi. dedim kredi. Ama dedi krediyi %50ye kadar çektiriyorlar. Neden? Aç parantez devlet bankalara eksperin belirlediği bedelin %80ine izin veriyor, bu çakallar %50 krediyle alabilirsin diyorlar kapa parantez. Dedim neden?? Biliyorum cevabı çünkü, sinirlerim iyice çıksın da kalayın hakkını vereyim amacım o. Dedi ki faturayı düşük kesmek için. Dedim müteahhit vergi kaçırsın diye dimi. O kar edecek vergi kaçıracak ben niye zora düşüp %50 ile kredi kullanıyorum. Ben maaşlı çalışanım ve her bir kuruşuma kadar vergi veriyorum. Benim ocakta aldığım maaşla aralıkta aldığım maaş arasındaki farkı biliyor musun. O fark vergiye gidiyor vergiye. Ama 1/1 kazanan müteahhitin gözü doymuyor bir de vergi kaçırıyor. Haram zıkkım olsun. Bir de çoğu din-iman-Allah derler. Abla haklısın. Haklıyım tabi haksız olsam konuşur muyum. Yazık günah insanlara acıyın, allah gözünüzü doyursun diye daha da saydırarak kapattım telefonu. Sonra başka bir emlakçıyla o evi görmeye gittik çünkü eve bayıldım görmem lazım. Almam ama görmem lazım dedim eşime. ve hakikaten de şalvarlı sakalı göbeğine değen eli tesbihli bir müteahhit geldi selamünaleyküm diyerek. Vergi kaçıran adamın ağzı dualı, yatak odası da hani o g.t kadar olan dolaplı ev. Düşünün kimler nerelerden ne paralar kazanıyor.
Sonra fatura kesmeyen kendini sahibinden gibi gösteren ama laf yapan ağzından ve size sağladığı kolaylıklardan emlakçı olduğunu anladığınız tipler var. Çat diye sormuştum faturasız emlakçı mısınız diye. "Yok hık pık" dedi ama yemedik.
He bir de şu var. Emlakçılar evet çok iyi para kazanıyorlar. Ve pazarladıkları şeye bir maliyet yatırmıyorlar. Bir mal üretmiyorlar, hizmet sektörü desen yaka paça kan ter içinde çalışmıyorlar. Ne kadar gerekli olduklarını Tapu İşlemlerinde anladık. İlk kez yaptırdığımız için birçok şeyinden korktuk ama emlakçı size bir güvence oluyor, yol gösteriyor. İşleri daha kolay hallediyor. Biz şanslıydık iyi bir emlakçıya denk geldik şükürler olsun ve aldığı paraya da helal olsun dedik. Keşke her emlakçı işini böyle layıkıyla yapsa dedik. Adamı aslında yapması gerekenleri yaptığı için tebrik ettik yani, saçmalığa bak. Hepsinin aynı biçimde olması gerekirken %80-90ının bozuk olduğu bir sektörde işini iyi yapana teşekkür, Allaha şükür ediyorsun.
Allah herkese bu mecrada kolaylıklar versin, çakalların salyalarından, el ovuşturmalarından korusun. 
Amin.
Selametle, öptüm.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ihtiyacımız var.

Yaban Hayatı'm

Tüylü Evlatcım ve Kızım - 1

Instagram